ساخت سایت با سی فایو

طراحی و ایجاد یک وب سایت حرفه ای یکی از فعالیت هایی است که به مدرن، فعلی و کاملاً یکپارچه سازی شرکت شما در بازار هدف شما کمک می کند.

داشتن یک وب سایت فقط برای داشتن یک اتلاف منابع است، وب سایت حرفه ای شما باید ابزار مفیدی برای تحریک فروش، افزایش آگاهی و ایجاد روابط با کاربران شما باشد.

اگر وب سایت کسب و کار شما برای کسب و کار شما خوب نیست یا نتایجی را که انتظارش را داشتید نمی بینید، شاید وقت آن رسیده که به تغییر وب سایت خود فکر کنید.


هدف از یک وب سایت حرفه ای چیست؟

سایت شما می تواند اهداف متعددی داشته باشد، اما همچنان ترجیحاً اولویت بندی آنها ترجیح داده می شود زیرا باید برخی از طراحی سایت و انتخاب محتوا را بر اساس آن اولویت ها انجام دهید.


شرکت شما به چه چیزی نیاز دارد؟

آیا می خواهید وب سایت شما افراد را به فروشگاه خود جذب کند یا می خواهید تجارت الکترونیکی داشته باشید و محصولات را مستقیماً در سایت بفروشید؟

آیا می خواهید سایت حرفه ای شما منبع اطلاعاتی برای کسانی باشد که از محصولات شما استفاده می کنند؟

چه یک سایت شرکتی باشد یا یک سایت شخصی، اما چه ویژگی هایی وجود دارد که در یک وب سایت خوب یا یک صفحه وب حرفه ای نباید مطلقاً از دست داده شود؟

در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:


گرافیک دقیق و حرفه ای

جنبه زیبایی شناختی، طراحی یکی از اولین چیزهایی است که در یک وب سایت جلب توجه می کند.

گرافیک نقش بسیار مهمی در معرفی شرکت شما به عنوان یک تجارت حرفه ای و پیشرفته دارد.

داشتن یک وب سایت حرفه ای لزوما به معنای استفاده از جلوه های ویژه پیچیده یا درخشان نیست، کاملا برعکس! برای اکثر مشاغل، داشتن یک طراحی تمیز و مینیمال با تعادل رنگ خوب و خوانایی آسان می تواند کلید موفقیت باشد. برای داشتن یک وب‌سایت اصلی و حرفه‌ای، به این فکر کنید که آیا نیاز به حذف برخی از عناصر یا افکت‌ها دارید... ممکن است برخی افراد از محتوای شما و خطی بودن طراحی شما بیشتر قدردانی کنند.

یک وب سایت در صورتی حرفه ای است که برای موبایل بهینه شده باشد

مرور تلفن همراه در کل حجم جستجو از مرور دسکتاپ پیشی گرفت. اگر وب‌سایتی ندارید که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز بهینه شده باشد (یک وب‌سایت واکنش‌گرا) با یک نقطه ضعف بزرگ شروع می‌کنید.

وب‌سایت‌های واکنش‌گرا می‌توانند وضوح صفحه‌نمایش دستگاهی را که در حال مشاهده سایت شما است شناسایی کرده و با تغییر اندازه و تغییر مکان محتوا به بهترین شکل متناسب با آن ابعاد، «پاسخ» بدهند. علاوه بر مزایای تجربه کاربری بهتر، یک وب سایت واکنش گرا نیز برای دستیابی به بهینه سازی سئو خوب (بهینه سازی موتور جستجو) مهم است.


طرح بندی آسان برای پیمایش

علاوه بر طراحی و ظاهر، به سیستم ناوبری درون سایت خود نیز فکر کنید.


یک منوی ناوبری خوب، کامل و قرار داده شده در مکانی محجوب در صفحه، نشان دهنده نکته اساسی برای ناوبری صحیح و آسان سایت شما است.

تجربه کاربری (UX) یک موضوع بسیار داغ در بحث طراحی وب در سال های اخیر و به دلایل بسیار مهم است. ابتدا، هدف از ایجاد وب سایت شما چیست؟ می خواهید مردم در سایت شما چه کاری انجام دهند؟ برای آنها چقدر آسان است که بفهمند چگونه این کار را انجام دهند؟


برخی از اصول اساسی تجربه کاربری عبارتند از:


ساختن یک معماری ناوبری منطقی در سلسله مراتبی که منطقی است

با تلاش برای جلوگیری از ساختن ساختارهای ناوبری تو در تو در داخل سایت، که در آن بازدیدکننده ممکن است گم شود، ناوبری را تا حد امکان سطحی نگه دارید.

دکمه‌ها، لیست‌های کشویی و سایر موارد را در مکان‌های منطقی قرار دهید که کاربر معمولی انتظار دارد آنها را پیدا کند.

از زبانی استفاده کنید که مخاطب هدف شما آن را درک کند

بدیهی است که این یک لیست ساده از پیشنهادات است که نشان می دهد UX چقدر در وب سایت شما اهمیت دارد.


اهمیت سئو برای یک وب سایت حرفه ای

به عنوان سازندگان وب سایت حرفه ای می دانیم که بهینه سازی موتورهای جستجو چیزی است که باید بسیار جدی گرفته شود.

ایجاد یک وب سایت زیبا و آسان برای استفاده کافی نیست.


در ابتدایی ترین سطح، باید مطمئن باشید که محتوای شما مطابق با جستجوهای واقعی مشتریان بالقوه شما بهینه شده است. می توانید خودتان را امتحان کنید تا یاد بگیرید چگونه بر موضوع گسترده سئوی داخلی تسلط پیدا کنید، یا می توانید به یک آژانس یا یک مشاور معتبر SEO تکیه کنید.


امروزه سئو یک رشته بسیار پیچیده است که شامل جزئیات فنی از جمله زمان بارگذاری صفحه و نحوه خزیدن و نمایه سازی وب سایت توسط موتورهای جستجو می شود، البته در خارج از صفحه که باید در خارج از سایت خود انجام دهید. تا در گوگل رتبه بندی شود. ما همیشه توصیه می کنیم که سئوی ارگانیک از همان ابتدا بخشی از فرآیند ساخت یا طراحی وب سایت شما باشد. در غیر این صورت، رقبای شما ممکن است نسبت به شما مزیتی داشته باشند و رسیدن به زمان بیشتری طول خواهد کشید.

نداشتن هاستینگ خوب می تواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. یک سایت کند خسته کننده است، سایتی که بارگذاری نمی شود نفرت انگیز است و هر دو می توانند مشتریانی را که به سایت شما راه یافته اند بترسانند. اما علاوه بر آزار کاربران و افزایش نرخ پرش، هاست ضعیف می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو نیز تأثیر بگذارد، زیرا بسیاری از الگوریتم های موتورهای جستجو سرعت بارگذاری صفحه وب را تشخیص می دهند و این را در موقعیت یابی وب سایت شما در نظر می گیرند.


"محتوا پادشاه است!"

محتوایی که در سایت خود ارائه می دهید نیز بر ماندن یا خروج کاربران تأثیر می گذارد. ارائه محتوا در پاراگراف های کوتاه یا حتی ویدیوها بهترین راه برای ارائه اطلاعات بدون گرفتار شدن در متن طولانی و غیرجذاب است.

سعی کنید اطلاعات مفید یا نقطه نظرات جالب ارائه دهید. اگر واقعاً اطلاعات جالب و ارزشمندی در سایت خود دارید، مردم آن را دوست خواهند داشت و دوباره باز خواهند گشت.


اعتبار

اعتبار شرکت شما کلید کسب و کار آنلاین است.

اگر یک بازدیدکننده فکر کند نمی تواند به سایت شما اعتماد کند، با شما معامله نمی کند.

چرا برخی از سایت ها معتبرتر از سایرین به نظر می رسند؟ در بیشتر موارد، علاوه بر طراحی سایت، مراقبت از تمام جزئیات بسیار مهم است.

اطلاعات اولیه در مورد شرکت، داده های مالیاتی، اطلاعات تماس، امکان برقراری ارتباط آسان عناصری هستند که نباید از آنها غافل شوید.


سیستم آمار و تجزیه و تحلیل وب در ایجاد یک وب سایت حرفه ای

اگر می خواهید یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید، نمی توانید از نحوه انجام آن غافل شوید.

به همین دلیل است که استفاده از Web Analytics، یعنی مجموعه ای از ابزارها و تکنیک های مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده های یک وب سایت، مهم است.

Web Analytics اساساً با هدف جمع‌آوری و اندازه‌گیری اطلاعات آماری و متعاقباً درک رفتار کاربر در صفحات وب انجام می‌شود: به عبارت دیگر بازدیدکنندگان از کجا آمده‌اند، چه کاری انجام می‌دهند، چه محتوایی را ترجیح می‌دهند و خیلی چیزهای دیگر.

Google Analytics پر استفاده ترین سرویس در زمینه Web Analytics است. این یک ابزار آمار رایگان است که می تواند در سطوح مختلف استفاده شود، از سطح پایه (برای نظارت بر دسترسی به وب سایت با جزئیات) تا کاربردهای بسیار پیشرفته تر.


وب سایت های حرفه ای و ادغام اجتماعی

توییتر، فیس بوک، یوتیوب، پینترست، گوگل پلاس، لینکدین، اینستاگرام، فورسکوئر... پلتفرم های اجتماعی زیادی وجود دارد و بسته به کسب و کارتان باید حضور خود را در برخی از آنها در وب سایت خود ادغام کنید. رسانه های اجتماعی بخش اساسی از بازاریابی وب کسب و کار شما هستند.

ادغام این پلتفرم ها در وب سایت شما با بهبود تصویر شرکت شما به افزایش موقعیت شما در موتورهای جستجو کمک می کند.



Comments

Popular posts from this blog

ساخت سایت پزشکی

طراحی وب سایت گردشگری

ساخت فروشگاه اینترنتی با سی فایو