هزینه ساخت سایت

قبل از اینکه هزینه ساخت سایت (https://see5.net/price/) را تخمین بزنید باید به سوالات و نکات زیر واقف باشید و با در نظر گرفتن برخی نکات و نیازهایتان اقدام به ساخت سایت و تخمین قیمت آن کنید.

البته شما میتوانید با پرداخت هزینه مناسب، سایت خود را با سایت ساز سی فایو بدون هیچ دردسری راه اندازی کنید. برای ساخت سایت با سی فایو روی اینجا کلیک کنید.

مرحله شماره 1 چرا وب سایت ها هزینه دارند؟

خب، ما درست از پایین شروع می کنیم. 4 چیز وجود دارد که یک سایت کاملاً به آن نیاز دارد:

کد:

مهم نیست که تصمیم دارید یک سایت را از یک توسعه دهنده بخرید یا می خواهید از برنامه ای برای کمک به شما در ایجاد آن استفاده کنید: یک سایت از خطوط کد تشکیل شده است. زبان‌هایی که سایت‌ها از آن ساخته شده‌اند شامل HTML و CSS، جاوا اسکریپت یا پایتون هستند. روی هم رفته آنها کار یک توسعه دهنده وب را انجام می دهند.

زمان:

نوشتن کد ممکن است ساعت ها یا ماه ها طول بکشد. این بستگی زیادی به طراحی سایت دارد (مثلاً محل قرارگیری منوها، انتخاب رنگ ها و غیره) و پیچیدگی آن (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد). سپس زمان اختصاص داده شده به ایجاد و به روز رسانی محتوا، اصلاح باگ ها و مشکلات امنیتی است.

میزبانی:

کد (سایت) شما در جایی از وب زندگی می کند تا افراد دیگر بتوانند آن را پیدا کرده و مرور کنند. این در سرورها یافت می شود، که اساساً هارد دیسک هایی هستند که یک شرکت با هزینه ماهانه یا سالانه در اختیار شما قرار می دهد. این کمی شبیه اجاره فضای آنلاین برای ملک شما است.

نام دامنه:

اکنون که سایت شما فضای آنلاین خود را دارد، نیاز به دری برای دسترسی افراد دارد. این دامنه یا آدرسی است که برای دسترسی به سایت باید وارد کنید، مانند نام سایت شما. برخی از دامنه ها ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارند. Cars.com با قیمت خیره کننده 872 میلیون دلار فروخته شد. برخی از خدمات میزبانی وب سخاوتمندانه به شما یک زیر دامنه رایگان مانند www.webhost.com/yoursite اختصاص می دهند.

اولین چیزی که باید بلافاصله تصمیم بگیرید و در نظر بگیرید این است که چقدر زمان می خواهید به طور منظم در سایت خود بگذرانید. ارزش گذاری زمان خود به شما کمک شایانی در نسبت دادن هزینه به سایت خود می کند.


نکته تخصصی:

از آنجایی که دیر یا زود باید برای یک دامنه هزینه کنید، فوراً در دسترس بودن گزینه های مختلف را بررسی کنید (یک سایت خوب برای انجام این کار Namecheap است). تعداد کسب و کارهایی که به دلیل گرانی یا در دسترس نبودن دامنه مجبور به تغییر نام خود شده اند شگفت آور است. پس فراموش نکنید که با عجیب ترین و کم استفاده ترین افزونه ها بازی کنید. اینها می توانند ارزان تر باشند و راهی خوب برای به یاد ماندنی کردن نام سایت شما هستند. برای مثال، اگر SellingShoes.com در دسترس نیست، می توانید SellinSho.es را با قیمت بسیار پایین تری امتحان کنید.


سه راه اصلی برای انتخاب وجود دارد:

این کار را خودتان انجام دهید - من می خواهم برنامه نویسی را به تنهایی یاد بگیرم: عالی! شما کنترل کاملی بر ظاهر و عملکرد سایت خود خواهید داشت. زمان زیادی طول می کشد و شما باید همه آن را به تنهایی انجام دهید (خدمات پشتیبانی فنی وجود ندارد)، اما در دراز مدت می تواند ارزان تر باشد.

یک توسعه دهنده استخدام کنید - من هیچ کاری با کد و طراحی نمی خواهم: شما باید یک توسعه دهنده استخدام کنید تا به شما در طراحی و راه اندازی سایت کمک کند. این لزوما سریعترین راه حل نیست، اما بدون شک راهی برای کنترل کامل بر ظاهر و عملکرد سایت است. 


سایت ساز:

من نمی خواهم کد بنویسم، اما بدم نمی آید یاد بگیرم چگونه از خودم یک سایت بسازم: سازندگان سایت تعادل خوبی از زمان، پول و تلاش به نفع خود دارند. کد از قبل وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که طراحی و محتوای سایت را شخصی سازی کنید. بدیهی است که سازندگان سایت یک سری قیمت و پکیج نیز ارائه می دهند که در ادامه به تحلیل آنها خواهیم پرداخت.

خبر خوب این است که اگر تصمیم به یادگیری کدنویسی گرفته اید، میلیون ها دوره آنلاین عالی وجود دارد و بسیاری از آنها رایگان هستند. با این حال، قبل از شروع، توصیه می کنم به خوبی انتخاب کنید که کدام زبان برای یادگیری در مورد شما منطقی تر است زیرا برخی از زبان هایی که ناگهان مد می شوند به زودی منسوخ می شوند (فلش را به خاطر دارید؟) و برخی دیگر می توانند برای ایجاد چیزهای دیگر مفید باشند. برای مثال، مانند برنامه ها یا بازی ها.

اگر می‌خواهید یک توسعه‌دهنده استخدام کنید، همیشه مفید است که قبل از راه‌اندازی، ایده روشنی در مورد اینکه می‌خواهید سایت چگونه باشد داشته باشید. برنامه نویس نمی تواند ذهن ها را بخواند، بنابراین مدتی را به دنبال نمونه های عینی از سایت های مشابه آنچه شما می خواهید بپردازید.

در نهایت، توجه داشته باشید که در حالت ایده‌آل ساختار یک سایت باید توسط یک طراح حرفه‌ای ایجاد شود، زیرا زمانی که یک برنامه‌نویس دست خود را در طراحی وب امتحان می‌کند، ممکن است همه چیز اشتباه شود. و بله، همانطور که فکر می کنید، این هزینه اضافی را شامل می شود.

توصیه های متخصص: قبل از شروع، توصیه می شود ایده روشنی از نتایجی که می خواهید به دست آورید داشته باشید. فهرست کوتاهی از سایت هایی تهیه کنید که بیشترین شباهت را با آنچه برای سایت خود در نظر گرفته اید، دارند. وجود نمونه‌های ملموس در مقابل شما، فرآیند طراحی را بسیار سریع‌تر می‌کند، چه خودتان آن را با سازنده سایت انجام دهید، چه یک طراح/توسعه‌دهنده از آن مراقبت کند.

مرحله شماره 2 پیچیدگی سایت خود را ارزیابی کنید

مسیری که تصمیم می گیرید باید کاملاً تحت تأثیر نوع سایتی باشد که می خواهید ایجاد کنید. این می تواند به همان اندازه که می خواهید ساده یا پیچیده باشد. در اینجا چهار مفهوم وجود دارد که به اعتقاد من به شما کمک می‌کند تخمین بزنید که برای اجرای هر یک از این موارد چقدر زمان، تلاش و هزینه لازم است:

عملکرد:

این همان کاری است که سایت انجام می دهد. حداقل، متن و پیوندهای قابل کلیکی را به شما نشان می دهد که شما را به صفحات دیگر می برد (مثلاً یک سایت نمونه کار برای یک مترجم). این در بسیاری از موارد کافی است و انجام آن بسیار ساده است. در طرف دیگر سایت ممکن است یک برنامه وب کامل مانند مقایسه کننده پرواز وجود داشته باشد که از API و بسیاری از ابزارهای تعاملی پیچیده استفاده می کند.

مطالب:

باز هم، سایت شما ممکن است فقط چند جمله در مورد مادر و مغازه او نشان دهد. یا می تواند یک تجربه چند رسانه ای با ابزارهای ویدئویی، پخش صدا و واقعیت افزوده باشد. چرا که نه؟

طراحی:

طراحی حتی یک صفحه ساده که فقط حاوی متن باشد، می تواند بسیار پیچیده باشد. شما می توانید فونت های سفارشی داشته باشید. شما می توانید یک صفحه بارگذاری زیبا داشته باشید. می توانید یک منوی متحرک داشته باشید. تعجب خواهید کرد که برنامه ریزی سایتی که مینیمال، ساده و زیبا به نظر می رسد چقدر می تواند دشوار باشد. همچنین شما می توانید با استفاده از قالب های آماده و متنوع سی فایو، به طراحی سایت خود بپردازید.

عمق: 

ا سطوح ناوبری. به بیان ساده، یک سایت ساده تنها به یک صفحه فرود در URL اصلی نیاز دارد. یک سایت پیچیده برای ساختاردهی و سازماندهی تمام محتوا به چندین زیر دامنه نیاز دارد.

وب سایت دشوار فقط به این دلیل که یک سایت ساده به نظر می رسد به این معنی نیست که ایجاد آن سریع یا ارزان بوده است. به عنوان مثال، Wikipedia.org طراحی فانتزی ندارد. اما محتوای آن به قدری وسیع و عمق سطوح آنقدر زیاد است که نگهداری از آن میلیون ها دلار هزینه دارد.


نکته تخصصی

پیچیدگی یک سایت معمولاً مصالحه ای بین عملکرد و تجربه کاربر است. هدف تسهیل هر چه بیشتر کاربر در جستجو و استفاده از اطلاعات و عملکردهای مختلف سایت شما است. بنابراین اگر می‌توانید بین گزینه‌های مختلف یکی را انتخاب کنید، ساده‌تر را انتخاب کنید. با این حال، یک استثنا وجود دارد.

اگر چندین URL برای استفاده از کلمات کلیدی خاص برای سئو ضروری است (در ادامه در مورد آن بیشتر خواهد شد).


مرحله 4 قیمت گذاری توسعه دهندگان وب را درک کنید

توسعه دهندگان وب، چه به عنوان کار آزاد و چه به عنوان بخشی از یک آژانس، می توانند پیشنهادات بسیار متفاوتی را به شما ارائه دهند.


با صورت‌حساب ساعتی: در این صورت می‌توانید بر میزان کار آنها نظارت کنید. وقتی نوبت به ایجاد به روز رسانی یا تغییرات در سایت شما در طول زمان می رسد، راحت است. قیمت ها بسته به مهارت و تجربه آنها از 10 تا 200 یورو در ساعت متغیر است. ایجاد یک سایت بسته به پیچیدگی آن می تواند بین 50 تا 300 ساعت طول بکشد.

با قرارداد: در این صورت برای ایجاد سایت کامل استخدام می شوند. فرض کنید می تواند بین 1000 تا 3000 یورو هزینه داشته باشد. اگر می خواهید تغییراتی را در آینده اعمال کنید، باید مطمئن شوید که مالک کد منبع هستید. همچنین سعی کنید در صورتی که مشکلی پیش بیاید، چندین ویرایش در قیمت وارد کنید.

در اینجا نمونه ای از نقشه راه برای توسعه یک سایت سفارشی آورده شده است:


پیش برنامه ریزی: فرض کنید 2 روز کاری (16 ساعت). توسعه دهنده تمام اطلاعات مربوط به نیازهای شما را جمع آوری می کند و ایده های مختلف را با شما در میان می گذارد.

جمع آوری منابع: یافتن ابزار مناسب و مثال های الهام بخش برای شروع. شاید 3 روز (24 ساعت).

خلق واقعی: برای یک پروژه کوچک فرض کنید یک فرد تمام وقت برای یک هفته (40 ساعت).

تست: 2 یا 3 روز برای اطمینان از اینکه همه چیز همانطور که باید کار می کند (16-24 ساعت).

این برای یک سایت با اندازه متوسط ​​و نه خیلی پیچیده است.


بنابراین می تواند بسیار گران باشد. اما شما همچنین می توانید از اطراف بپرسید تا ببینید آیا کسی می تواند به شما کمک کند. فقط مطمئن شوید که کورکورانه به کسی اعتماد ندارید. این اولین بار نیست که کمک کردن بین دوستان و خانواده به دعوای بزرگ ختم می شود.


بسترهای نرم افزاری برای فریلنسرها: از تجربه دست اول، راحت ترین راه این است که پروژه خود را در یک پورتال به عنوان فریلنسر تبلیغ کنید. به سادگی کاری را که می خواهید سفارش دهید توصیف کنید و یک نقل قول بدون سازش از یک طراح وب دریافت خواهید کرد. این پلتفرم ها با توسعه دهندگان خود بسیار انتخابی هستند، بنابراین می توانید منتظر پیشنهادهای جدی باشید.


پورتال های دیگری مانند Upwork (به زبان انگلیسی) برای فریلنسرها وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پروژه خود را منتشر کنید و منتظر نقل قول از سراسر جهان باشید. همچنین Twago، بزرگترین پلت فرم مستقل در اروپا، و 99Designs یا Dribble وجود دارد که اگر به دنبال طراح (به زبان انگلیسی) هستید، مناسب تر است. در این مورد، به خاطر داشته باشید که باید مدتی برای مدیریت پیشنهادات و قیمت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید، زیرا می‌توانید تعداد زیادی را دریافت کنید.


توصیه های تخصصی: مانند هر نوع شغلی، صرف کمی زمان برای شناخت حرفه ای خود کمک بزرگی خواهد بود. بنابراین نگاهی به نمونه کارها و منابع بیندازید، حداقل 3 نقل قول بخواهید، رتبه بندی آنها را بررسی کنید (در صورت وجود) و سعی کنید شخصاً با او ملاقات کنید (یا از طریق تلفن یا اسکایپ با او صحبت کنید) تا در دسترس بودن، زمان بندی و موارد دیگر را بررسی کنید. هیچ مشکلی در ارتباط وجود ندارد



مرحله شماره 5 گزینه های مختلف سایت ساز را مقایسه کنید

اگر تصمیم گرفته اید که کد را خودتان بنویسید یا یک توسعه دهنده استخدام کنید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. اما برای کسانی که به راه حل ساده تر DIY علاقه مند هستند، سازندگان سایت ابزار فوق العاده ای هستند که دو گزینه را ارائه می دهند:


Standard Site Builders: ابزاری همه کاره که به شما امکان می دهد سایت خود را به راحتی طراحی و ویرایش کنید. معمولاً دارای قابلیت کشیدن و رها کردن است که به شما امکان می دهد عناصر مختلف را به راحتی در صفحه قرار دهید. سپس یک پورتال آنلاین وجود دارد که می توانید برای اضافه کردن محتوا به صورت دستی وارد شوید. برای وبلاگ ها، سایت های حرفه ای و فروشگاه های آنلاین عالی کار می کند.



سیستم مدیریت محتوا (CMS): من فقط به محبوب ترین آنها یعنی WordPress.org اشاره می کنم. این مانند یک سازنده سایت است، اما همچنین به شما اجازه می دهد تا به کد منبع دسترسی داشته باشید تا در صورت لزوم، الگو و افزونه ها را خودتان تغییر دهید. همانند یک سایت ساز، باید وارد سایت شوید تا محتوای خود را از کنترل پنل اضافه کنید، که به شکل زیر است:




در حالی که برخی از همپوشانی بین این دو وجود دارد، نکته این است که استفاده از سازندگان سایت آسان تر است، اما محدودتر است. سیستم های CMS می توانند بسیار قدرتمند باشند اما منحنی یادگیری خاصی را نیز شامل می شوند.


نکته تخصصی: کل این سایت به شما کمک می کند تا بهترین سایت ساز را پیدا کنید. بنابراین اگر تصمیم به رفتن به این مسیر گرفته اید، از مقایسه کننده قیمت ما استفاده کنید، بررسی های عمیق ما را بخوانید و ویدیوهای ما را تماشا کنید تا بفهمید کدام سازنده سایت برای شما مناسب است!


Comments

Popular posts from this blog

ساخت سایت پزشکی

طراحی وب سایت گردشگری

ساخت فروشگاه اینترنتی با سی فایو